top of page
  • תמונת הסופר/תkeren20079

טיפים למגייס בווידאו- מאמר זה מיועד עבור המגייסים לתפקידים שונים

לראיונות ווידאו יש יתרונות רבים – ואלו הופכים ליותר רלוונטיים בעקבות המצב העולמי הנוכחי.

סוגי ראיונות –

1. ראיון "חי" – זהו סוג הריאיון ווידאו הנפוץ ביותר. המועמד והמראיין יושבים שניהם באותו זמן אל מול מצלמות הרשת שלהם ועורכים ראיון בזמן אמת.

2. ראיון ווידאו מוקלט- בשיטה זו נשלחות שאלות זהות לכל המועמדים והם מקליטים את עצמם עונים על השאלות .ראיון מסוג זה מכיל בדרך כלל מספר מועט של שאלות. עבור הארגון זו דרך להכיר מספר רב של מועמדים ולבחון את מידת התאמתם לפרופיל התפקיד, ה-D.N.A הארגוני ובכך להקטין משמעותית את מספר המועמדים הסופי שיוזמנו לראיון פנים אל פנים.

3. הגשת מועמדות מוקלטת- בסוג זה של ראיון ווידאו המועמד מקליט את עצמו מציג את עצמו בפני המראיין. בדרך כלל ,בסוג זה של ראיון, אין מספר שאלות מובנה מראש למעט בקשה ראשונית (לדוגמא: "הצג את עצמך בשתי דקות","ספר מדוע שלחת קורות חיים למשרה?" ועוד) – זה מאפשר למראיין לקבל מידע רב על האדם שעומד מולו, מבחינת רצונותיו, המוטיבציה שלו ושאיפותיו. ושוב כמו בראיון המוקלט זה מהווה כלי סינון ראשוני מוצלח.

יתרונות גיוס באמצעות ווידאו👍

א.מפחית את זמן הגיוס- זהו מפגש חסכני בזמן; הריאיון מתחיל ישר, החלק של ה"small talk" הוא קצר יחסית ובדרך כלל יש בו פחות הסחות דעת ,הפרעות או הקדמות הקיימים לעיתים בראיונות פנים מול פנים ובמיוחד כאשר מדובר במספר גדול יחסית של מרואיינים - זמן יקר נחסך.

בנוסף ניתן לבצע ראיונות למספר גדול יחסית של מועמדים בזמן קצר יותר ואף להיות בקשר עם מועמדים המגיעים מארצות אחרות בקלות ובמהירות ותוך שמירה על רוב היתרונות של ראיון פנים מול פנים.

ב.הפחתת עלויות הגיוס- החיסכון בזמן משמעו גם חסכון כספי בשעות עבודה שהושקעו בפועל וגם ביכולת לקדם את התהליך מהר יותר.

שיטה זו יעילה במיוחד אם המועמד מארץ אחרת/ממקום מרוחק ואנו רוצים להיפגש בקלות יחסית. אפשר לראיין בדרך זאת גם מספר גדול של מועמדים ובכך לחסוך בעלויות ובקביעת פגישות רבות, זימונים וכן הלאה.

אפשרות זו מתאימה גם למעסיקים אשר אין להם משרד זמין ו/או אינם יכולים להגיע למשרדם או מגייסים בחברות גלובליות שמוותרים על הצורך הצורך להטיס את המועמד או המנהל.

ג.הפחתת ההטיה- בראיונות ווידאו, במיוחד בכאלה שמוקלטים מראש, ניתן למזער את ההטיות באמצעות שליחת שאלות זהות לכלל המועמדים. בדרך זו הטיות רבות שקשורות בהטייה שנובעת מאישיותו של המראיין נמנעות או פוחתות משמעותית וכך תוקף הניבוי של הריאיון עולה.

ד.האפשרות לצפייה משותפת- במידה ומספר מגייסים משתתפים בתהליך יש אפשרות כי כולם יצפו יחד או לחוד ויקבלו החלטה.

ה.שדרוג בסיס הנתונים- ניתן לשמור את ראיונות הווידאו במאגר הנתונים

ולעשות בהם שימוש לגיוס משרות נוספות בארגון.

ו.שיפור החוויה למועמד/מרואיין- כיוון שריאיון עבודה פנים מול פנים הוא

לעיתים קרובות מלחיץ ראיון ווידאו המתנהל מראש ו/או מהבית יש בו להקטין את רמת הלחץ ולאפשר הכרות אחרת עם המועמד. בנוסף זו דרך לראות איך המועמד "עובר מסך". מומלץ לתפקידים בהם העיסוק דורש פרזנטציות, ניהול ישיבות ועבודה רבה בה הנראות החיצונית משמעותית.

על אף הנאמר לראיונות ווידאו יש גם חסרונות-

חסרונות גיוס באמצעות ווידאו👎

1. בעיות טכניות כמו איטיות בקו האינטרנט, ניתוקים ורעשים שונים.

2. יש אנשים שמנוסים בראיונות ווידאו יותר מאחרים ואף רגילים יותר

להצטלם ומרגישים עם כך בנוח ויש אנשים שפחות. רצוי לזכור זאת

במודעות כדי להימנע מהטיה לטובת אלה ש"עוברים " יותר טוב.

3. קשר לא ישיר – בתפקידים בהם נדרשת אינטראקציה בינאישית

משמעותית רצוי לא לוותר על זימון מועמדים ופגישתם פנים מול פנים

כדי לבדוק את תגובתם ואופן התקשורת שלהם בסיטואציות בפועל.

קרן טל - השמה מקצועית בול בשבילך 🎯🎯


bottom of page